Friday, August 23, 2013

Puisi Cintaku

YA ALLAH,
Jika aku jatuh CINTA
CINTAkanlah aku pada seseorang 
yang melabuhkan CINTAnya padaMu,
 agar bertambah kekuatan ku 
untuk menyintai Mu.

YA RAHIM,
Jika aku jatuh HATI
Izinkanlah aku menyentuh HATI
seseorang yang HATInya tertaut padaMU, 
agar tidak terjatuh aku 
dalam jurang cinta nafsu.

YA RABBI,
Jika aku jatuh HATI,
Jagalah HATIku padanya, 
agar tidak berpaling dari padaMU.

YA RABBUL IZZATI,
Jika aku RINDU, 
rindukanlah aku pada seseorang 
yang meRINDUI syahid di jalanMu.

YA ALLAH,
Jika aku menikmati CINTA kekasihMu, 
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat 
disepertiga malam terakhir Mu.

YA ALLAH,
Jika aku jatuh HATI pada kekasihMu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh 
dalam perjalanan panjang 
menyeru manusia kepada Mu.

YA ALLAH,

Jika KAU halalkan aku merindui kekasihMu, 
jangan biarkan aku melampui batas 
sehingga melupakan aku pada CINTA hakiki & RINDU abadi 
hanya kepada MU.


No comments:

Post a Comment